بررسی کامل سرفیس بوک ١

 

۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی روزی بود که شرکت مایکروسافت سرفیس بوک ١ لپتاپی که به منظور جایگزینی مک‌بوک‌های اپل انتظار می‌‌رفت را در معرض دید عموم قرارداد. در آن زمان لقب قدرتمندترین لپ‌تاپ ویندوزی را گرفت. سرفیس بوک به لطف پایه دینامیکی لولادار ((Dynamic Fulcrum Hinge ))قدرت انعطاف خارق‌العاده‌ای دارد و صفحه‌نمایش این دستگاه قدرتمند با فشردن دکمه‌ای مخصوص در کیبورد، جدا می‌شود.

مشخصات فیزیکی سرفیس بوک ۱

*بدنه سرفیس

طراحی بدنه سرفیس بوک ١ کاربر را مبهوت می‌کند چرا که استفاده از آلیاژ فلز منیزیم در بدنه زیبایی این دستگاه را دو چندان می‌کند. با کمی تامل در بخش طراحی سرفیس بوک، این دستگاه شما را به یاد مک‌بوک‌های اپل خواهد انداخت که از ظرافت بسیاری برخوردار هستند.ابعاد و وزن

ابعاد این دستگاه : ٣١٢.٣ × ٢٣٢.١ × ١٣ میلی متر می باشد. با توجه به ابعاد آن وزن این دستگاه کاملا سبک‌تر از وزنی است که انتظار می‌رفت باشد. وزن آن ١.۶۴  کیلوگرم و در حالت تبلت ١.۵ کیلوگرم می باشد.

*صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش سرفیس بوک ۱ با رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۳:۲ و تراکم پیکسلی ۲۶۷ PPI  طراحی شده است. مایکروسافت با قلم سرفیس پِن که در کنار این لپ‌تاپ عرضه می‌کند، کار را برای طراحان بسیار آسان می‌کند. اصطکاکی که تاچ‌پد سرفیس بوک با دست شما ایجاد می‌کند باعث می‌شود کاربر را از استفاده ماوس بی‌نیاز سازد. ناگفته نماند که کار با صفحه لمسی این دستگاه نیز حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند.

*باتری

باتری سرفیس بوک ۱ در حالت لپ‌تاپ می‌تواند ۹ تا ١٢ ساعت دوام بیاورد. نکته جالب این است که سرفیس بوک از باتری ثانویه که درون تبلت قرار دارد نیز می‌تواند استفاده کند و در حالت تبلت ۳ ساعت کاربر را همراهی نماید.

 

*شارژر و درگاه ارتباطی

در سمت راست کیبورد سرفیس بوک ١ درگاه شارژر قرار دارد که به صورت مغناطیسی وصل می‌شود؛ در قسمت دیگر نیز می‌توانیم شاهد ۲ درگاه USB 3، یک درگاه Mini Display Port و اسلات کارت حافظه باشیم.

مایکروسافت سرفیس بوک از بلوتوث نسل ۴ و وای‌فای نیز بهره می‌برد.اسپیکر و دوربین

مایکروسافت از اسپیکر دالبی اتموس و میکروفون استریو در سرفیس بوک ۱ استفاده کرده است که می‌تواند رضایت بخش باشد. دوربین پشتی لپ‌تاپ ۱۳.۵ اینچی مایکروسافت، سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد و دوربین جلویی نیز ۵ مگاپیکسل است.

*نرم‌افزار

بدون شک برای بسیاری از علاقه‌مندان سرفیس‌بوک این بخش یکی از جذاب‌ترین بخش‌های لپ‌تاپ جدید مایکروسافت است. مایکروسافت بهبودهایی در این سیستم‌عامل بوجود آورده است تا بیش از پیش، کار با آن لذت‌بخش باشد. برای مثال آیی در تسک‌بار اضافه شده است تا از طریق آن بتوانید همانند کلید فیزیکی روی کیبورد، نمایشگر را از بدنه‌ی دستگاه جدا کنید. در صورتی که باتری تعبیه‌شده در بخش نمایشگر دستگاه، شارژ کافی نداشته باشد یا لپ‌تاپ در حال استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی مجزای داخل کیبورد باشد، سرفیس‌بوک به صورت نرم‌افزاری اجازه‌ی جدا کردن نمایشگر را به شما نخواهد داد.تمامی ویژگی‌های مهم و جدید ویندوز ۱۰ از جمله Windows Ink در سرفیس‌بوک حاضر هستند؛ علاوه‌بر این می‌توانید با فعال کردن حالت تبلت و قرار دادن آن روی حالت خودکار، هنگامی که نمایشگر را از کیبورد جدا می‌کنید، ویندوز ۱۰ به صورت خودکار در حالت تبلت اجرا شود که در این حالت رابط کاربری ویندوز شباهت زیادی به ویندوز ۸ خواهد داشت.

*بازده و عملکرد

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، سرفیس‌بوک جدید بیشترین تغییرات را در زمینه‌ی سخت‌افزار و مشخصات فنی دارد. مایکروسافت مدعی است که سرفیس‌بوک جدید Performance Base توان پردازشی گرافیکی تا دو برابر نسل پیش خود را ارائه می‌دهد. اما ادعای مایکروسافت تا چه اندازه صحت دارد؟نکته‌ی جالب توجه، بهبود عملکرد سرفیس‌بوک جدید در اکثر تست‌ها نسبت به نسل پیشین آن است؛ موضوعی که مایکروسافت نیز در جریان معرفی این لپ‌تاپ، بدان اشاره داشت. در بخش عمده‌ای از مدت استفاده‌ی ما از لپ‌تاپ سرفیس‌بوک جدید، صدای فن به‌گوش نمی‌رسید؛ اما به‌محض آنکه نرم‌افزاری سنگین یا یک بازی گرافیکی روی آن اجرا می‌شد؛ سرعت فن و صدای آن به‌میزان قابل توجهی بالا می‌رفت که این موضوع ممکن است برای دسته‌ای از کاربران آزاردهنده باشد.

*بازده و عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی

اکثر لپ‌تاپ‌های رده‌بالای کنونی از مقدار اندکی حافظه‌ی SSD به همراه دیسک سخت بهره می‌برند تا با نصب ویندوز روی آن، عملکرد و تجربه‌ی کاربری در محیط سیستم عامل ارتقاء قابل توجهی داشته باشد. مایکروسافت در لپ‌‌تاپ‌های سرفیس‌بوک خود از حافظه‌های یک ترابایتی SSD استفاده می‌کند. نرخ انتقال داده روی حافظه‌ی SSD ‌این لپ‌تاپ بسیار سریع است، سرعت خواندن و نوشتن داده روی آن مناسب است و این امر باعث می‌شود اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها به سرعت اجرا شوند و سرعت بوت دستگاه هم بسیار بالا باشد. در ادامه می‌‌توانید نتایج تستِ سرعت خواندن اطلاعات در این لپ‌تاپ را مشاهده کنید:همان‌طور که مشاهده می‌کنید نرخ خواندن و نوشتن داده در نسل جدید سرفیس‌بوک افزایش قابل توجهی نسبت نسل پیشین داشته است؛ به‌طور حتم این موضوع در بهبود عملکرد کلی این دستگاه نیز بی‌تاثیر نیست و بر سرعت عملکرد آن افزوده است.

در پایان برای مشاهده انواع و قیمت سرفیس بوک های شرکت مایکروسافت از سایت آبیدر استوک دیدن فرمایید.

منبع : https://abidarstok.com/surface-book-1-spec/


رایانه و لپ تاپ سرفیس ,مایکروسافت ,سرفیس‌بوک ,دستگاه ,لپ‌تاپ ,حالت ,حالت تبلت ,سرفیس‌بوک جدید ,قابل توجهی ,بهبود عملکرد ,سرعت خواندن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دی کلیپ کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. دلــــــــ نـــوشـــتـــه حجره طلبگی اشه ون فروش و صادرات کلم قرمز